onsdag 25 mars 2009

Svalbard











Tillbaka i skoterland




Hej hopp!




Tänkte att jag ska börja blogga, får se hur länge det håller i sig men det är iaf värt ett försök.
Nu har jag alltså kommit fram till Svalbard och Longyearbyen. Åkte med lillebror som oxå ska arbeta här, men bara några veckor. Vi blev mötta av en frisk vind och-20, var ganska kallt men med långkallingar på så blev allt bra igen.Och i det här underbara landskapet så glömmer man lätt att det är kallt, jag körde skoter i t-shirt idag :)
Började meka redan idag och har hållit på till just före 20. Sen handlade vi mat, är inte så billigt.Betalar t.ex. 21 nok kronor för 1 liter mjölk, Äpplen 30 nok/kg. Jobbet har fixat en lägenhet som har allt jag behöver.








Har en massa som måste fixas, som norskt personnr och bankkonto så jag får ta del av den låga skatten. Och träningskort får jag snart, då ska jag börja träna inför beach -09 :) Här uppe kanske den varar en dag om jag har tur.








nä, nu sängen.Slänger upp några bilder i dålig kvalitet men kommer mer i framtiden.








Skriv gärna någon kommentar ni som ev. läser och lägg in prenumeration så ni får mail när jag uppdaterar.

9 kommentarer:

Rickard Larsson sa...

Så här får mitt första inlägg se ut.. Blir nog bättre sen

Anonym sa...

Det är nog bäst att du ser till att inte missa Beach 09...om den bara är en dag. ;-)
Kram,
mamma

Anonym sa...

kika bara in för att se hur du har de.. usch va mkt snö.. å kallt. fast inte är d mkt bättre här. ha vart -20 - -30 under nätterna i veckan. usch. ja som trodde att våren va på g. jobbigt att allt är så dyrt där. ha d bra på de nya stället! :D

Kusin Linnea sa...

Kanske jag också kommer och jobbar där när jag till sommarn blir en arbetslös student ! ;) Hoppas ni har det bra !

Robin sa...

tjennare är riktigt sugen på jobb i svalbard några förslag vart man kan leta osv??
maila isf till Kungen_134@hotmail.com ha de gött

Anonym sa...

hej Rickard.Jag är också riktigt intresserad av att jobba på svalbard.om du har några tips om vem eller var man skall ringa.vore tacksam för svar.du kan maila till.magnusjonasson@live.se.
tack på förhand.mvh magnus.

Niklas sa...

Hey Rickard. wow ser makalöst ut :) har du sett några isbjörnar ännu?
Jag som en del andra är intresserad av att arbeta på Svalbard. Hur gick du tillväga för att få arbete där och har du några råd och tips skulle det vara mycket uppskattande.

mr_tingen@hotmail.com

Tack tack
MVH/ Niklas T

Agnes sa...

Hej hej! Det ser verkligen helt fantastiskt ut på Svalbard. Jag har några frågor och funderingar som jag vore så himmla tacksam om du kunde svare på. Det är nämnligen så att jag och min engelska pojkvän vill hemskt gärna flytta och jobba i Svalbard en kortare tid och jag har försökt hittat bra information över internet men utan vidare resultat. Vore så fruktansvärd tacksam om du kunde ge mig lite information hur man går till väga för att få tag på jobb, boende osv där uppe? Måste man kunna norska eller räcker det med engelska? Tjänar man ungefär samme som i Oslo och är det dyrt att leva där?

Om du känner att du har tid och lust att svara på mitt meddelande vore jag väldigt tacksam om du kunde göre det på agnes.nilsson@live.se

Tack så mycket!

/Agnes

Anonym sa...

Hej Rickard! Jag som många andra har frågor kring jobb i Svalbard och skulle vara väldigt tacksam om du kunde ta dig tiden att svara på de. Undrar om hur man kan komma i kontakt med en arbetsgivare? och om det ens jobb?
Som sagt vore väldigt snällt om du kunde svara på min kommentar på bethel.aregawi@live.se

Tack så hemsk mycket!